dezembro 27, 2011

O APALPADOR DE VOTLA EM MARIM !!!


Por terceiro ano consecutivo, a A.C. Almuinha trae o Apalpador a Marim!!!

A A.C. Almuinha informa que o vindeiro sábado, dia 31 de decembro, o Apalpador percorrerá as ruas da nossa vila a partir das 17:00, acompanhado por vários pandereteiros e gaiteiros, achegándo-se aos parques infantís para repartir alguns presentes aos/às mais pequenos/as.

A continuaçom visitará a Feira de Artesania às 18:00, na rua Rosalia de Castro 32, para fazer a entrega de prémios do concurso de cartas relacionado com o Apalpador organizado por Queremos Galego Marim.

A visita rematará no C.S. Almuinha, onde a partir das 18:30 a nossa associaçom oferecerá uns petiscos para despedir o ano a todas as pessoas que se acheguem. Queremos animar especialmente a todas aquelas pessoas que colaboram dum ou doutro jeito com a A.C. Almuinha ao longo do ano a que participem desta pequena festa na que despediremos o 2011.

O Apalpador é umha personagem mítica galega própria das zonas da alta montanha luguesa (Caurel, Cebreiro, Ancares...). O Apalpador, apalpabarrigas ou pandigueiro, nomes polos quais também é conhecido, vive nas devesas adicado a fazer carbóm e caracteríza-se fisicamente polo seu grande tamanho, viste boina e traje esfarrapado e com remendos, fuma em pipa e aliménta-se com bagas salvagens e os porcos que caza no monte. Ao rematar o ano baixa da súa escura morada para ir visitar os nenos e nenas e chega quando estes estám durmidos, apálpa-lhes a barriga para ver se estám fartos ou se tenhem fame. Se estám cheios di-lhes “Assi, assi esteas todo o ano” e deixa-lhes umha presa de castanhas, se pola contra estám famentos, fica calado e deixa-lhe também umha mancheia de castanhas. Mais o nosso Apalpador também pode fazer agasalhos, mais a diferença doutras figuras desta época do ano som fabricados por el mesmo ou reciclados doutros/as nenos/as, fomentando valores como a solidariedade e a generosidade entre os/as máis novos/as.

Sem comentários: