outubro 20, 2010

"O Monte do Seixo, a montanha mágica"


A Associaçom Cultural Almuinha de Marim convida a todas e todos, vizinhos/as de Marim e comarca a assistir a um novo acto das jornadas audiovisuais adicadas ao conhecimento, conservaçom, recuperaçom e posta em valor do nosso património natural, etnográfico e arqueológico.

Esta semana temos programado a projecçom de um documentário titulado "O monte do Seixo: a montaña máxica" realizado polo Grupo de estudos etnográficos Serpe Bichoca. Intervirám Rafael Quintía, Joao Bietes e Calros Solla que ademais apresentarám o 1º número da revista Fol de Veleno. Calros Solla é também autor de duas obras sobre este monte: "Reivindicación da Montaña Máxica" de 2007, e a reediçom ampliada e melhorada "Monte do Seixo. O santuário perdido dos Celtas" de 2008, nos que se basea o audiovisual.

Com duraçom de 125 minutos o documentário acerca-nos o patrimonio natural, material e inmaterial do monte do Seixo, em Terra de Montes, onde convergem os concelhos de Cerdedo, Cotobade e Forcarei e mais do de Beariz. Localiza-se na Serra do Cando e O Outeiro do Coto (1.015 metros de altitude) é un mirador privilegiado sobre as Rías Baixas.


O traballo audiovisual fai un repaso das trinta estacións míticas do monte e as súas riquezas patrimoniais: mámoas, petroglifos, gravados de termo, a «ara solis» da Cruz do Seixo, Portalém, a Porta do Outro Mundo, a importante perafita do Marco do Vento; os milhadoiros da Fonte da Urce e Onde Morreu o Home; as rodeiras do Campo Juncal, a neveira de Cimadevila; O Castro Grande, olimpo da mitología popular, e a Laxa Mosqueira, penedo de fertilidade.No monte do Seixo seguem-se a celebrar na actualidade romarias que constituem a cristianizaçom de antigos ritos paganos.

Serpe Bichoca reclama a conservaçom do monte e a sua potencialidade como parque temático da mitología galaica.

No audiovisual colaborarom informantes, actores afeiçoados, arqueólogos e historiadores, e pretende ser também umha homenagem aos narradores orais, aos maiores das aldeias da contorna do monte que transmitirom a súa sabedoría, herdada dos seus devanceiros.

Na banda sonora do filme participa a agrupación O Chichisos. Destaca o trabalho de animaçom de Joao Bieites e as estampas de seres míticos do Seixo elaborados por Francisco Sutil e Mónica García.

O acto terá lugar o próximo venres 22, sexta-feira, no Centro Social Almuinha da rua Ezequiel Massoni, número 63 a partires das 20,30 horas.

1 comentário:

Anónimo disse...

Compartindo ou sen compartir os vosos prantexamentos políticos, ortográficos ou de calquer outro tipo... felicidades polo traballo de difusión da nosa lingua e cultura que levades a cabo. Entidades coma vos viñan facendo falta no noso pobo. Oídos xordos ás críticas, que tamén son moi corrientes neste pobo e pra adiante